Donderdag 3 april - El Aqsa moskee,Klaagmuur etc - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Agaath Hordijk-den Hertog - WaarBenJij.nu Donderdag 3 april - El Aqsa moskee,Klaagmuur etc - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Agaath Hordijk-den Hertog - WaarBenJij.nu

Donderdag 3 april - El Aqsa moskee,Klaagmuur etc

Door: Agaath Hordijk-den Hertog

Blijf op de hoogte en volg Agaath

03 April 2014 | Israel, Jeruzalem

Vanmorgen om 6:00 uur werden we gewekt, want om 6:30 uur stond het ontbijt voor ons klaar. Erg vroeg allemaal, maar we gingen de Klaagmuur, de Rotskoepel, El Aqsa moskee en de graftuin bezoeken.
Wanneer je later vertrekt loop je grote kans dat je twee uur in de rij staat om door de controle-passage te komen.
Een van de reizigers kreeg al in het begin veel pijn aan haar benen en we hebben toen een taxi geregeld voor haar en nog twee oudere medereizigers naar de controlepost. Gelukkig deden we er drie kwartier over en waren er ook geen problemen met de kleding. De toiletten moesten ook elke keer worden opgezocht voor verschillende dames maar dat mocht de pret niet drukken. Nadat we de Klaagmuur hadden bezocht gingen we koffie drinken. We zijn per slot van rekening echte Hollanders. Vervolgens liepen we door het oude centrum en kon men souvenirs kopen waarna we bij de Aramese kerk een pizza gingen eten en een groepsfoto maakten. Daarna bezochten we de graftuin. Dit was indrukwekkend. Danielle had geregeld dat we daar met de bus zouden worden opgehaald zodat de moede benen en dikke voeten wat ontzien werden. Vanavond ga we Jeruzalem by night bekijken. Nu even uitrusten en dineren.
De avondtour was geweldig. We kregen het huis van Simon Perez te zien en Moses gaf als eer aan Danielle het Belgisch consulaat te zien. (Danielle is afkomstig uit België. Op 18-jarige leeftijd is zij naar Israël gekomen. Twee jaar later zijn ook haar ouders en zus gekomen.)Vervolgens kregen we de Hollandse molen te zien en het gedenkteken aan de slachtoffers van de Bijlmerramp. Het uitzicht over het Kidrondal was geweldig. Rond half elf waren we weer in ons hotel en morgen mogen we uitslapen want we vertrekken pas om 9:00 uur

• 04 April 2014 - 08:21

Jeanet Van Der Kaa:

wat leuk om jullie zo te volgen. fijne reis nog