Woensdag 2 - Massada, de Dode Zee en Ein Gedi - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Agaath Hordijk-den Hertog - WaarBenJij.nu Woensdag 2 - Massada, de Dode Zee en Ein Gedi - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Agaath Hordijk-den Hertog - WaarBenJij.nu

Woensdag 2 - Massada, de Dode Zee en Ein Gedi

Door: Agaath Hordijk-den Hertog

Blijf op de hoogte en volg Agaath

02 April 2014 | Israel, Jeruzalem

We mochten weer vroeg ons bed uit vandaag, want we vertrekken om half acht vanuit ons hotel om de Massada, de Dode Zee en Ein Gedi te gaan bezoeken. De koffers moeten mee want 's avonds zullen we naar ons hotel in Jeruzalem gaan.
In de bus brengen we reizigers op de hoogte van het trieste ongeval dat gisteren heeft plaatsgevonden. Iedereen was er stil van.
Danielle vertelde het één en ander van het leven in de woestijn en bereidt ons voor op ons bezoek aan de Massada. Daar aangekomen gaan we met de kabelbaan naar boven om dit verder te bezichtigen.
Hierna vertrekken we naar de Dode Zee om ons heerlijk te laten drijven in het water. Wat een zachte huid heb je daarna!
Vervolgens gaan we lunchen en hierna vertrekken we naar Ein Gedi. Een klein gedeelte van de groep blijft beneden en de anderen gaan naar de waterval. Enkelen gaan nog verder naar boven.
Rond half vier vertrekken we naar Jeruzalem. We zien Jericho nog in de verte liggen en een aantal bedoeïnendorpen. Vlak voordat we Jeruzalem binnenrijden zet Danielle een DVD op met Jeruzalemliederen. Deze horen we wanneer we Jeruzalem binnenrijden. Heel ontroerend voor vele reizigers.
We worden hartelijk welkom geheten door de hoteleigenaar en krijgen een welkomdrankje aangeboden. Nadat we sleutels van de kamers krijgen uitgereikt kunnen we ons heerlijk opfrissen op onze kamers om rond 19:00 uur te gaan dineren.
Om 20.00 uur hebben we de afsluiting van de dag en kan iedereen hierna of naar de kamer gaan of wat wandelen door Jeruzalem.
Voor mij het moment om het reisverslag van gisteren en vandaag te gaan inbrengen.
Inmiddels is 22:15 uur en besluit ik dit verslag!

• 03 April 2014 - 08:10

Hanny Kerkstra:

We wensen jullie hele goede dagen in Israël en zullen jullie op de voet volgen.
    Jan en Hanny Kerkstra

• 03 April 2014 - 16:11

Agaath Hordijk-den Hertog:

We geven het aan de groep door, hoor Jan en Hanny!